Rak höger med Ivar Arpi
Rak höger med Ivar Arpi
Mattias Karlsson (SD): "De andra har gett oss rätt"
3
0:00
-1:07:38

Mattias Karlsson (SD): "De andra har gett oss rätt"

Är SD höger? Kan man samarbeta med Liberalerna? Är all assimileringspolitik verkligen bra? I dagens podd pratar jag med Mattias Karlsson, en av de mest tongivande personerna inom Sverigedemokraterna.
3
Mattias Karlsson. Foto: Michael Campanella/Getty images

I dagens podd pratar jag med Mattias Karlsson, som länge har varit en av de mest tongivande inom Sverigedemokraterna. Han var partiets gruppledare i riksdagen mellan 2014 och 2019, och är i dag partiets talesperson i landsbygdsfrågor.

Vi pratar om huruvida SD verkligen kan kategoriseras som ett högerparti, om skillnaderna respektive likheterna mellan SD och Liberalerna, om vitboken och partiets rötter, om olika sorters assimilationspolitik, om politisk styrning på högskolan och inom kulturlivet, och om vi har fått ett nytt konsensus vad gäller migrationspolitiken.


Jag mottar inga statliga bidrag eller annan finansiering, utan förlitar mig helt på er läsare och lyssnare. Genom att bli betalande prenumerant gör man det möjligt för mig att fortsätta vara en självständig röst.

Utgivaren ansvarar inte för kommentarsfältet. (Myndigheten för press, radio och tv (MPRT) vill att jag skriver ovanstående för att visa att det inte är jag, utan den som kommenterar, som ansvarar för innehållet i det som skrivs i kommentarsfältet.)

3 Comments
Rak höger med Ivar Arpi
Rak höger med Ivar Arpi
Ivar Arpi i samtal med vänner och fiender. Utan filter eller skygglappar.