Rak höger med Ivar Arpi
Rak höger med Ivar Arpi
Lågaffektivt bemötande när din partner varit otrogen
6
0:00
-58:12

Lågaffektivt bemötande när din partner varit otrogen

Anna-Karin har varit på konferens för skolledare som indoktrinerats i lågaffektivt bemötande. Ivar håller inte med Vesna Prekopic om att otrohet skulle vara okej. Men hon har en poäng om vår kultur.
6
Anna-Karin Wyndhamn och Ivar Arpi. Foto: Peter Knutson

I dagens podd pratar jag med Anna-Karin Wyndhamn. Hon är författare, forskare, programledare, föreläsare och poddare. Och min goda vän.

Anna-Karin har varit på konferens med skolledare som indoktrinerats av Bo Hejlskov och hans lågaffektiva bemötande. Varför har vi så mycket problem med auktoritet i vårt samhälle? Jag har läst en text om otrohet av Vesna Prekopic, som menar att vi borde sluta tycka att det är så farligt. Det är lite omodernt att behandla otrohet som någon stor grej, tycker hon. Jag håller inte med, men tycker ändå att hon är inne på något centralt för vårt kulturella tillstånd.

Bli prenumerant!

Detta är ett nytt segment inom Rak höger som ni kommer höra mer av, vilket jag skrev om lite senast vi gjorde ett sånt här avsnitt (21/1). Jag kommer fortsätta med mina vanliga avsnitt där jag intervjuar intressanta personer som skrivit, sagt eller gjort något. Men jag har alltmer känt att jag vill ha ett forum för att tala mer fritt, i samma stil som jag skriver. Det gör jag ofta med nära vänner annars, och Anna-Karin är ofta den jag ringer när jag vill prata igenom något. Så varför inte göra en podd som är av den karaktären, tänkte vi. Responsen har hittills varit överväldigande positiv på pilotavsnittet, vilket har gett oss blodad tand. Fortsätt gärna att dela med er om vad ni tycker och tänker!

Genom att bli betalande prenumerant gör man det möjligt för mig att fortsätta vara en självständig röst.


Inför varje podd…

Tack för alla inspel inför den här podden. Som ni hör i avsnittet så är det till stor hjälp för mig att ta del av era tankar och frågor. Fortsätt gärna att skicka frågor och tankar till mig! Betalande prenumeranter kan ta del av Anna-Karin Wyndhamns svar på era frågor.

Inför varje avsnitt av podden diskuterar jag ämnet med er och tar med era frågor till samtalet. Det ni behöver göra för att delta i samtalet är att ladda ned Substackappen och vara med i Rak högers chatt. Många är redan med, men jag hoppas givetvis på fler.

För att gå med i chatten behöver du ladda ner Substackappen, som nu finns tillgänglig för både iOS och Android. Chattar skickas via appen, inte e-post, så slå på push-notiser så att du inte missar konversationen när den händer.


How to get started

  1. Download the app by clicking this link or the button below. Substack Chat is now available on both iOS and Android.

Get app

  1. Open the app and tap the Chat icon. It looks like two bubbles in the bottom bar, and you’ll see a row for my chat inside.

  1. That’s it! Jump into my thread to say hi, and if you have any issues, check out Substack’s FAQ.

Join chat


Utgivaren ansvarar inte för kommentarsfältet. (Myndigheten för press, radio och tv (MPRT) vill att jag skriver ovanstående för att visa att det inte är jag, utan den som kommenterar, som ansvarar för innehållet i det som skrivs i kommentarsfältet.)

6 Comments
Rak höger med Ivar Arpi
Rak höger med Ivar Arpi
Ivar Arpi i samtal med vänner och fiender. Utan filter eller skygglappar.